Fuglenes flukt

Se hvordan fuglene flyr. De flyr
alltid mot sør. Slik også vi skyr
vinterens veldige kulde. Se høstens mørke
piske mot fjeset. Slik sommerens tørke
formet furer på dine kinn. Det er greit, kjære deg
sitt ned mellom vingeslagene. Vår vei
er hjemme i vår frie flukt. Det er vår
når vi ser fuglene komme. Slik skal dine sår
langsomt leges i morgen. Du bor her inne
med meg i ettermiddagsbrisen. Her kan vi finne
vidunderets vei blant de mange. Hvil deg litt nå
for vi er alltid fremme.

4 kommentarer om “Fuglenes flukt

  1. Dette var en sterk opplevelse; Å finne denne bloggen din, åpne den, og så bli møtt av ord som treffer akkurat de følelsene man baler med. Ja, plutselig ble følelsen av å være endeløst underveis til noe vakkert.
    Takk.

    Dine fuglers flukt få meg til å tenke på lite dikt som henger på Stortinget stasjon om dagen. (Tmeg friheten til å skrive det selv om jeg ikke husker hvem poeten er)

    Leskur

    Jeg vil bygge et leskur
    for vinden.
    Der kan han sitte
    og hente seg inn
    når han er trøtt.

    1. Takk for hyggelig tilbakemelding! Så fint få å høre at disse ordene som jeg har skrevet i min notisbok også kan få bety noe for andre mennesker.

      Jeg tar av og til t-banen til Stortinget, og jeg har mange ganger stoppet ved det diktet du siterer. Jeg liker det veldig godt.

Legg igjen en kommentar

