Ser du treet?

Ser du treet?
Se, hvordan grenene strekker seg!
Strekker seg, alltid oppover.
Opp, mot lyset
opp, mot solens skinn.
Der, sier treet,
der finnes kraften.
Lyset gir liv, sier treet.

Ser du treet?
Se, hvordan røttene strekker seg!
Strekker seg, alltid nedover.
Ned, mot mørket
ned, som et anker.
Der, sier treet,
der finnes kraften.
Mørket gir støtte, sier treet.

Jeg er glad i treet.
Tenk om jeg kunne få
en flik av treets visdom.

3 kommentarer om “Ser du treet?

  1. Dette er jo fantastiske greier, Affe!

    Skriver du selv? I saa fall kan det jo ligge an til bilder paa lerretet og deg foran peisen (paa scenen) under poetry slam-greia jeg har lyst til aa arrangere i Tikken lounge i vaar…?

  2. Tusen takk, Jens! Det var varmende kommentarer. Dette har jeg skrevet selv, ja. Jeg kommer til å bruke mye av andres ord også på bloggen her, men da vil jeg alltid sitere. Poetry slam høres ut som en veldig god idé, med eller uten mine skriverier!

Legg igjen en kommentar

